Search This Blog

Sunday, August 28, 2011

Keperluan Sewaktu Balik Beraya!


Raya datang LAGI!
Disini, Saya Muhammad Akmal atau nama manjew Fred (ish gedik)..
Ingin mengucapkan Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin kepada semua yg mengenali diri.
Klau ada salah dan silap tu, tolong ye maafkan.
kita Kosong -Kosong! hehe..

Okay, bila balik kampung nie. akan ada time bila BOSAN menghantui diri!
yelah, klau geng meriam buluh tak balik kampung, 
dkat Astro pun takde citer best, pastu klau awek2 takde dtg beraya.. bosan pun dtg..

so nak elakkan benda2 ni berlaku. 
Jgn lupa 10 BARANG KEPERLUAN SEWAKTU DI KAMPUNG.

NO 1 : LAPTOP
yg ni penting! bosan2, kau bukak main PES!!
silap2, beratur bdak2 lain nak main PES skali. pastu kirim salam jelah dkat laptop kau..
satu kampung akan duk hurung laptop kau je. hahah.. 

NO 2: BROADBAND

Saya pengguna Maxis broadbang.. stakat ni okay lah kelajuan.
janji aku dpat bukak facebook. tgk live score. baca blog. stalk nenek aku dkat facebook sudah.
better dari takde langsung tenet kan.

NO 3: DOWNLOAD MOVIE BANYAK2!

sebelum kau balik kampung lagi pastikan dah download movie secukupnya..
gunakan sifir 3!
1 hari balik kampung = 3 movie
2 hari balik kampung = 6 movie

yelah, sekali pagi, sekali petang, sekali malam..cukup r tu..

NO 4: MAJALAH

aku dah prepare 2 magazine aku nak baca dkat kampung. 
Mens Health dgn FHM (For Him Magazine).
line clear aku bukak FHM, line tak clear bukak Mens Health.
FHM tu bukan buku lucah. tapi front page dia tak bley blah!
tak bley klau tak sexy! astagha.. 
p/s : KEEP UP THE GOOD WORK FHM :)
August Edition Jay Menon. Woot Woot! September Edition bosan!

NO 5: iPOD / iPHONE / TAB / PORTABLE DEVICE


okay, bayangkan kau TERPAKSA ikut mak kau beraya dkat rumah kawan dia.
mulut pok pek, ckap merepek repek, citer psal anak dia meletup letup.
telinga kau pun dah merah, 
dlam kepala kau plak dah bukak citer Final Destination : Mak Cik Pokpek Edition.
kau dah byangkan 20 cara mcm mana nak bunuh makcik nie.

dari pada kau terus menyiksa diri, ambik earphone sumbat. dgr lagu raya dkat Mp3.
hati tenang, takde yg terkorban. takpun kau main Angry Bird utk kali ke 28!

NO 6: HANDPHONE DGN TOP UP BYK!

bosan2, pegi HaloO2 member kau di Pakistan.
tapi klau takde kredit, kau hantor je HP kau pegi pakistan.
tak guna gak klau takde kredit..

NO 7: MERCUN

Mercun + Bakar tak bagi tau org = TERKEJUT BERUK!

Gua ckap sama lu, aku tak pernah rasa Happy selain dari tgk org 
Terkejut Beruk!
aku boleh gelak 1/2 jam tanpa henti ingat psal muka dia jer..
so nasihat aku bosan2, kau bakar mercun bola dlam rumah. tgk sape tecirit.
klau tau ada family yg ada sakit jantung, lemah semangat tak pyah lah zalim sgt kan..

NO 8: KAD

Bwak lah uno ka, kad terup ka.. tapi nasihat aku.
JGN BAWAK BALIK MONOPOLY / SAIDINA!
boleh buat gaduh!! Hahaha..
tgk video nie :-

NO 9: BANTAL

bosan sgt, tahap Professor punya. Hampa tidoq lagi baguih! 
haha..

NO 10: BUKU NAK STUDY (skema rama)

3 Ayat jer aku bagi: TAK PAYAH POYO!
ahaha.. cmon lah, mmg tak dpat lah nak study time raya. 
esok SPM pun takde sape nak study time raya.
Enjoy dulu puas2, kasi sronok dulu. baru bley focus nak study. 

No comments:

Post a Comment