Search This Blog

Tuesday, January 18, 2011

Road Block Pak Polisi yg Sinis

10 January 2011 pkul 8.50.
setiap hari isnin aku ada kelas Mechanics of Material. 
Lecturer mmg gangster! tak boleh lambat.
ayat hari pertama dia masih segar di ingatanku. Haha..
ayat dia berbunyi "If u late come to my class, I swear to God. Ill chase you out off the class"
klau dkat UNITEN sape lah tak kenal Mr Tan.
Hoho.. Jgn tertipu dgn muka ni, dia ni memang gangster wa cakap lu!
ni gambar dia masa dia bertugas dgn tentera jepun. Haha :D

Soo, rushing lah aku ker Uniten hari tu..
blum pernah aku pergi uniten pagi2 ada road block. tak tau lah nape hari tu ada pulak.
mmg hampir selalu aku tak pakai seat belt.
bukan psal ape, perut aku yg buncit ni haa..
klau pakai seat belt, susah nak nafas dan boleh sembelit. Haha :D
so pendek cerita aku kena tahan psal tak pkai seat belt. 
so aku pergi ke tepi, nak di interview sekejap kowt.
then mula lah kami bersembang,

PP(Pak Polisi): tak pkai tali pinggang kan?
SF(SiFreddy): betui bang (aku ni mmg suka ngade2 ckp peneng, padahal dduk KL jer)
PP: haa, bila ada road baru tergagai kau pkai seatbelt.
SF: *aku hanya mampu tersengih. lakonan tak menjadi.
PP:abes tu? saya saman lah ya?
SF: bang tolong lah bang, saya ni student bang, duit tak byk, cukup2 makan jer.
PP: aii, student dgn org biasa saman sama jer. takde beza.
SF: bang, saya hari ni btul2 kelam kabut sikit. betul2 terlupa.
PP: Hmm, mcm ni lah. Kau bagi aku number telefon kau, setiap kali kau nak kluar, aku telefon kau ingatkan pkai tali pinggang. (mmg raja lawak lah ayat dia) 
SF: Hehe (senyum kambing skit), Bang saya bukan selalu buat benda2 mcm ni (*padaahal), hari ni kepala saya tak betul skit, Saya janji lah bang tak buat lagi.
PP: ahh kau,  tak payah janji2 manis. dah2 gerak.
SF: Terima kasih bang :)

YES! aku berjaya lepas. hehe..
p/s: sumpah lepas ni aku pkai tali pinggang selalu!
aku rasa, polis2 mmg lawak. dalam keadaan org cuak2 pun boleh create lawak.

No comments:

Post a Comment